Met onze oplossingen zorgen we voor een veilig en beschikbaar IT-landschap, van werkplek tot de cloud.

We hebben onze oplossingen onderverdeeld in zes categorieën: 

 

 

We richten ons op organisaties voor wie veiligheid en beschikbaarheid cruciaal zijn. Zij zijn veelal werkzaam in de volgende sectoren: 

Wij geloven dat je met een nieuwsgierige houding het beste resultaat behaalt. Met die houding maken we complexe IT-materie toegankelijk. Lees er meer over in onze blogs, artikelen en cases:  

Lees op deze pagina’s meer over ons, onze klantbeloftes, onze certificeringen en de manieren waarop we duurzaam ondernemen:

Ludo Baauw publiceerde deze blog op LinkedIn na onze deelname aan JINC’s Baas van Morgen op 24 januari jl.

Kan jij je nog je eerste echte bedrijfsbezoek herinneren? Ik wel: met m’n opa mocht ik kijken in de toenmalige drukkerij van de Haagse Courant in Rijswijk. Ik herinner me nog dat het ontzettend koud was, we een heel eind moesten lopen omdat het eindpunt van de tram nog ver voor ons doel lag. En dat ik zo onder de indruk was van die enorme rotatiepersen, de herrie en die stoere mannen in ketelpak die met gigantische rollen papier bezig waren. Een dag die ik nooit meer vergeet. Ik denk dat ik toen een jaar of acht was. Ik weet dus uit eigen ervaring hoeveel indruk een dag bij een ‘echt bedrijf’ kan maken. Soms betekent het voor jongeren een geheel nieuw wereldbeeld. Wat je later ook nog kunt worden. Inspiratie. Nieuwsgierigheid. Een ervaring die je niet snel vergeet. Wellicht je leven een beetje kleurt.

Dus daarom doen wij weer mee aan “De Baas van Morgen” van JINC. In Rotterdam werden we vergezeld door nog 60 andere Bazen die een dagje ruilen met een jonge leerling. Ik mocht een dagje ruilen met Sander (15). En dat was een prachtige ervaring voor ons beiden.

Tijdens het gezamenlijke ontbijt in Hotel Inntel konden we genieten van een prachtig uitzicht en een rijk gevulde tafel. Maar Sander en ik hadden ’s ochtends al uitgebreid gebabbeld in de auto, nadat ik hem op z’n school had opgehaald. Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat we beiden een beetje zenuwachtig waren, maar dat was snel over. We hadden elkaar een week eerder al aan de telefoon gesproken, dus het ijs was al gebroken.

Tijdens het Bazen-ontbijt mochten we al een beetje de baas uithangen. En elkaar meewarig aankijken terwijl er wat grappen en grollen werden rondgestrooid door een enthousiaste spreekstalmeester. Toen we een “tegeltjeswijsheid” moesten verzinnen kwamen we samen al snel tot de volgende spreuk:

“Eerlijk duurt het langst”

We hadden het over serieuze zaken. Wat is voor jou het belangrijkst in het leven? “Familie!”, riep Sander direct. Ik vertelde over dat alle collega’s bij Intermax elkaar “Intermakkers” noemen. Ook een soort familie.

Vervolgens ging ieder zijn of haar weg als Baas van Morgen, begeleid door de Baas van Vandaag. Wij gingen naar een van onze datacentra voor een ‘audit’. Zo kom je op plekken waar weinig mensen komen. In het hart van onze digitale infrastructuur.

We stelden allerlei inhoudelijke vragen. En waar die beloofde offerte bleef, hoe het nu moest met de uitbreiding van het aantal kasten, wat er gebeurt als de stroom uitvalt. En we verbaasden ons allebei over de enorme veiligheidsmaatregelen. Want het moet altijd blijven draaien!

We moesten ons haasten, want de Joyce, de P.A. van Sander voor die dag, belde al waar we bleven. “Ze zitten op je te wachten op het Schouwburgplein!”. Snel naar de afdeling Operations, want Teamleider Patrick had een storing: maar liefst 140 servers deden het niet meer. Oorzaak onbekend, er wordt koortsachtig gezocht! Wat doen we: een half uur wachten tot we weten welke klanten exact zijn getroffen? Of lichten we nu direct alle klanten in, ook degenen die niet zijn getroffen? De telefoon staat roodgloeiend, we moeten NU een beslissing nemen!

Sander bleef ijzig kalm en besloot dat het beter was om alle klanten proactief te informeren. Want het is nooit leuk om niets te horen tijdens een storing, daarna komt wel een update met concretere informatie. Gewoon vertellen, eerlijk duurt het langst!

Gelukkig bleek de storing niet echt te zijn, hoewel het een realistisch scenario was dat de week ervoor nog echt was voorgevallen.

Snel weer door naar de volgende meeting: Carola van HR wilde overleggen hoe we de nieuwe leaseregeling gingen vormgeven. Iedereen een elektrische auto? Of alleen de mensen die het echt nodig hebben om naar klanten te gaan?

Al snel ging het over vooropleidingen en wat je ‘later kunt worden als je groot bent’. Dat je afgestudeerd aan de Dansacademie ook heel goed HR-manager kunt worden. Of dat je als 21-jarige gewoon je eigen bedrijf kunt beginnen. Of zonder dat je een MBO-diploma hebt een van de beste hackers ter wereld wordt. Maar een diploma halen is altijd goed. Iets afmaken wat je begint, en daarna verder.

En rap weer door: Franique zat al te wachten om de betalingen te laten autoriseren die zij klaargezet had. Dat is best spannend als je net Baas bent geworden, in een minuut meer geld overmaken dan je ooit bij elkaar hebt gezien. Even opletten dus en goed controleren of het allemaal klopt. Hoort er allemaal bij!

Intussen komen er allemaal Intermakkers even kijken wie die nieuwe Baas is. En ze maken allemaal een praatje. Want ja, dat hoort er ook bij: “Er moet wel een beetje gelachen worden, je zit hier de hele dag immers! En lekker zeg al dat fruit, mag je dat gewoon pakken?” Tuurlijk, we zorgen goed voor onszelf!

Ondertussen praten we voortdurend over wat belangrijk is in het leven. Over hoe je met lastige situaties om gaat. Wat het verschil is tussen het ene en het andere bedrijf en waarom. Hoe je met collega’s samenwerkt, wat als het op het werk of thuis niet goed gaat. Hoe je elkaar kunt helpen. Hoe je verschil maakt in levens van mensen. Serieuze zaken. Voor we het weten is dat dag al om en wordt de Baas van Morgen thuis afgezet door de Baas van Vandaag.

Uiteraard in stijl. En als auto-fan natuurlijk even voelen hoe lekker pittig zo’n elektrische auto optrekt!

Het mooiste moment zat voor mij in de staart, als Baas van Vandaag. Nadat ik had uitgelegd dat we bij Intermax proberen zo goed mogelijk voor iedereen te zorgen en ook een aanzienlijk deel van de winst gelijk verdelen over het personeel, sloot Sander af met de woorden: “Ik denk dat u een heel erg aardige baas bent die heel goed voor z’n mensen zorgt.”

Noem mij maar een zacht ei, maar ik moest toch even slikken.

Vijftien jaar, heel serieus, zelfbewust, nieuwsgierig. En ook nog zeer opmerkzaam op wat hij belangrijk vindt in het leven. Bedankt Sander, dat gaat helemaal goed komen met jou!

Inhoudsopgave