Twee nummer 1-posities voor Intermax Cloudsourcing in IT-Experience Benchmark 2020

28 juli 2020
Intermax redactie

Intermax Cloudsourcing krijgt wederom een geweldige beoordeling – inclusief twee nummer 1-posities in de servicedomeinen End User Management en Security Management - in het jaarlijkse IT-Experience Benchmark (voorheen Outsourcing Performance) onderzoek van Giarte. Dit onderzoek belicht de relaties tussen klanten en externe IT-serviceproviders. Intermax Cloudsourcing deed dit jaar voor de tweede keer mee.

Het Giarte IT-Experience model meet verschillende aspecten om te onderzoeken hoe bedrijven optimale klantrelaties opbouwen met hun IT-dienstverleners. Intermax is dit jaar op drie van de in totaal vier servicedomeinen als volgt beoordeeld:

  • Infrastructure Management: score van 8,3
  • End User Management: score van 8,1
  • Security Management: score van 8,4

74% fans, 39% superfans
Daarnaast worden diverse andere onderwerpen onderzocht. Zo wordt respondenten gevraagd of ze Intermax Cloudsourcing zouden aanbevelen, waarbij een respondent die kiest voor het antwoord 'ja' wordt beschouwd als fan. Een respondent die 'absoluut' antwoordt, wordt gezien als superfan. Dit jaar mag het IT-bedrijf wederom driekwart van de respondenten tot fan rekenen, waarvan 39% zelfs tot superfan.

Andere opvallende resultaten:

  • Nummer 1 in de categorie medium size op het gebied van End User Management.
  • Nummer 1 in de categorie medium size op het gebied van Security Management.
  • Top 5-notering én bovengemiddelde score bij de competentiescore (79% ten opzichte van een peer group gemiddelde van 76%).
  • Top 5-notering én bovengemiddelde score op het gebied van klantgerichtheid (81% ten opzichte van een peer group gemiddelde van 77%).

Opnieuw prachtige scores
Ludo Baauw, CEO van Intermax Group, waar Intermax Cloudsourcing onder valt: "Onze deelname en de prachtige resultaten van vorig jaar hebben ons geholpen een stempel te drukken op de markt. We merken dat de resultaten echt op waarde worden geschat door zowel onze huidige als potentiële klanten, het jaarboek wordt als naslagwerk gebruikt door de hele markt. We waarderen de input van onze klanten die uit dit onderzoek komt, enorm. Zij geven aan waar we onszelf nog verder kunnen verbeteren, dus daar gaan we de komende tijd weer hard mee aan de slag.”

“Ook dit jaar ben ik enorm trots op de resultaten”, vervolgt Ludo. “Door onze sterke groei – 28% in 2019 – was het vasthouden van deze scores extra uitdagend, maar het is gewoon gelukt. Op het gebied van security management hebben we de scores van vorig jaar zelfs kunnen overtreffen. Dat is fantastisch, want daar hebben we het afgelopen jaar flink in geïnvesteerd. Dat we daarnaast ook nog twee nummer 1-posities mogen melden, is de kers op de taart!”

Alle onderzoeksdata van de Giarte IT-Experience benchmark zijn hier te bekijken.