Intermax heeft een mooie beoordeling behaald in de jaarlijkse IT Experience-benchmarkstudie van Giarte: de IT Xperience Monitor. In de categorie Managed Services scoorde Intermax een 8,6 (met een marktgemiddelde van 7,9). In de categorie Datacenter & Infra Services behaalde Intermax een 8,3. Intermax doet voor het vierde opeenvolgende jaar mee aan dit onderzoek.

De Giarte IT Xperience Monitor meet de klanttevredenheid over de dienstverlening van IT-serviceproviders. Voor deze studie interviewt Giarte als derde onafhankelijke partij de klanten van serviceproviders, om verschillende aspecten van die relatie te onderzoeken. Daarbij onderzoeken zij zaken als de output van serviceproviders en de tevredenheid over de geleverde diensten. Intermax werd beoordeeld in twee categorieën: Managed Services en Datacenter & Infra Services. In totaal vulden 33 klanten een evaluatie in voor het bedrijf.

9,1 voor Security Management

Net als in voorgaande jaren behaalde Intermax ook dit jaar weer een aantal mooie scores in dit onderzoek. Zo scoorde het bedrijf in de categorie Managed Services een 8,6, ruim boven het marktgemiddelde van 7,9. Ook voor de diensten binnen deze categorie mocht Intermax mooie cijfers noteren; zo kreeg het bedrijf een 9,1 voor Security Management (met een marktgemiddelde van 7,9). Voor de categorie Datacenter & Infra Services – en de bijbehorende diensten – behaalde Intermax een mooie marktconforme 8,3.

82% van 33 respondenten noemt zichzelf fan

Naast deze scores onderzoekt Giarte ook het percentage ‘fans’ van een IT-serviceprovider. Hiervoor wordt respondenten gevraagd of ze Intermax zouden aanbevelen, waarbij een respondent die kiest voor ‘ja’ wordt gerekend als ‘fan’. Dit jaar mag Intermax maar liefst 82% van de 33 respondenten als ‘fan’ beschouwen.

Sander Winthagen, Managing Director Intermax: “Deze waardering van onze klanten blijft fantastisch om te krijgen. Vooral de 9,1 voor Security Management zijn we erg blij mee, aangezien veiligheid en beschikbaarheid zeer belangrijke speerpunten zijn in onze dienstverlening. Daarnaast ben ik ook erg blij met de waardevolle input voor verbetering die dit onderzoek ons ieder jaar oplevert. We gebruiken deze input om onze dienstverlening continu te blijven verbeteren. Dit jaar hebben we substantieel meer klanten ons laten beoordelen binnen dit onderzoek. Deze resultaten hebben voor ons daardoor nog meer waarde gekregen.”

Een overzicht van alle door Intermax behaalde scores en meer informatie over het onderzoek is hier terug te vinden.

Inhoudsopgave